Dins el treball per a la Pau, és vital treballar la gestió del CONFLICTE. Un conflicte que ha de ser vist i viscut com a força motriu del desenvolupament de la construcció de pau. Com un fet natural i permanent en l’ésser humà.
Ens posicionem davant del conflicte per a transformar-lo, no resoldre’l. El conflicte ha de ser viscut com una oportunitat pel canvi.
El conflicte i la seva gestió:
Resoldre els conflictes per Eduard Vinyamata: Eduard Vinyamata_Entrevista
Aprendre del conflicte. E. Vinyamata (castellà): la conflictologia un aprendizaje positivo del conflicto
Paco Cascón (castellà) : educ. en y para el conflicto-Cascon
Educar en el conflicte i l’autoritat (castellà) :Educar en el conflicto_PCascon
Pau i educació pel conflicte (castellà): _conflicto y violencia PC
La provenció, quatre pinzellades: provenció
Mestres i docents estan obligats a gestionar la violència a les aules i a l’escola. Això implica promoure una estructura de centre democràtica i no-violenta. Implementar procediments de transformació pacífica dels conflictes, gestionar pacíficament el treball a les aules, mantenir una relació educativa respectuosa i cooperativa amb l’alumnat i els equips del centre i una relació articulada amb l’entorn de l’escola.
Educació per la pau als centres educatius:
La pau als centres educatius: Educar per la pau, organitzar centres constructors de pau
Què és l’educació per la pau: De què parlem quan parlem d’educar per la pau?
Convivència i escola. Mònica Buscarons: la convivència en l’àmbit escolar
Contra l’assetjament escolar (anglès): 50 ideas for anti-bulling week
Pau reflexiva: Construcció de pau reflexiva
No-violència i escoles: La noviolència a l’educació
Proposta de bibliografia bàsica per treballar la cultura de Pau als centres educatius: DENIP_bibliografia escoles
Respon l’enquesta per conèixer la teva manera de resoldre els conflictes a l’aula: encuesta actitudes
Més documents en els blogs de les campanyes anteriors del DENIP.